Απορρίες/FAQs

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΜΒΟΛΙΑ

Από ποια ηλικία εμβολιάζεται ο σκύλος ή η γάτα μου;

1. Ο σκύλος μπορεί να αρχίσει να εμβολιάζεται από την ηλικία των 45 ημερών (εμβόλιο puppy).
  2. Η γάτα καλό είναι να έχει κλείσει τους 2,5 μήνες για το πρώτο κλασσικό εμβόλιο.

Για ποιες αρρώστιες εμβολιάζονται οι σκύλοι;

1. Στην περίπτωση του εμβολίου “puppy”, για προστασία ενάντια στη μόρβα (= νόσος του Carre΄ – Distemper Disease) και τον τύφο (παρβοϊωση σκύλου).
  2. Το κλασσικό σχήμα ξεκινά από τους 2 μήνες και εκτός από τις δύο παραπάνω αρρώστιες,περιλαμβάνει επίσης την ηπατίτιδα, την λεπτοσπείρωση και την παραγρίπη. Γίνονται μηνιαίες επαναλήψεις & τα εμβόλια τελειώνουν στην ηλικία των τεσσάρων μηνών περίπου. Το τελευταίο εμβολιακό σχήμα περιλαμβάνει επίσης το εμβόλιο της λύσσας (= εξαδύναμο εμβόλιο). Το αντιλυσσικό εμβόλιο μπορεί όμως να γίνει και μόνο του.

Για ποιες αρρώστιες εμβολιάζονται οι γάτες;

Οι γάτες εμβολιάζονται κατά των αναπνευστικών νόσων αυτού του ζώου όπως είναι ο ερπητοϊός και ο καλυκοϊός. Ταυτόχρονα εμβολιάζεται κατά του τύφου (παρβοϊωση γάτας). Είναι το λεγόμενο «τριπλό» εμβόλιο της γάτας. Σε ηλικία 3,5-4 μηνών τελειώνει το εμβολιαστικό σχήμα της γάτας που θα εμβολιαστεί επαναληπτικά για τις παραπάνω αρρώστιες σε μηνιαία διαστήματα και τέλος θα κάνει και το αντιλυσσικό εμβόλιο (τετραπλό).

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΜΒΟΛΙΑ

Υπάρχουν προαιρετικά εμβόλια του σκύλου;

ΝΑΙ και είναι τα εξής:

• Της βρογχοπνευμονίας, το οποίο προτείνεται να γίνεται όταν το ζώο συχνάζει σε τόπους που συναθροίζονται κι άλλοι σκύλοι, όπως πάρκα αναψυχής και πανσιόν.
  • Το εμβόλιο της λεϊσμανίασης, όταν ο σκύλος ζει σε περιβάλλον όπου εγκυμονεί κίνδυνος για την εμφάνιση της νόσου όπως η διαμονή σε νησί, σε βραχώδη σημεία (π.χ. λόφοι), κοντά σε ποταμούς ή χείμαρρους κλπ.

Υπάρχουν προαιρετικά εμβόλια της γάτας;

ΝΑΙ, είναι το εμβόλιο της λοιμώδους λευχαιμίας και της λοιμώδους περιτονίτιδας. Επίσης υπάρχει το εμβόλιο για την πνευμονίτιδα της γάτας από χλαμύδια που βρίσκεται όμως σε πολλαπλό – πολυδύναμο εμβόλιο μαζί με τις κλασσικές ασθένειες όπως αυτές αναφέρθηκαν παραπάνω. Τα προαιρετικά εμβόλια προτείνεται να γίνονται όταν τα ζώα βγαίνουν έξω και συναντούν άλλες άγνωστες γάτες. Επίσης προ των προαιρετικών αυτών εμβολιασμών καλό είναι να γίνεται ειδικό ορολογικό τεστ για να αποκλειστεί ότι αυτές δεν είναι ήδη φορείς των ασθενειών.

Advertisements